Уроки патріотизму


«З Україною в серці»

Мета: розширити і поглибити знання учнів про свою рідну державу, формувати і розвивати патріотичні почуття учнів, громадянські якості, розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю, виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі.
Обладнання: вислови про Україну, картки з прислів’ями, презентація, карта України, вірші українських поетів
Епіграф: Я гордий з того, що живу у цій країні,
Тут люди добрі, щирі і талановиті,
Душею вірні рідній Батьківщині,
Сяйвом добра й любові оповиті.
                                 Я. Клочник
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Привітання вчителя.
          Увага! Увага! Скінчилося літо!
А скільки пригод неймовірних прожито!
Поїздки до моря, веселі походи,
ігри та сонце, дарунки природи.
- Чому ж ми сьогодні зібрались на свято?
- І з чим на лінійці нас всіх привітали?
          Цей день незвичайний приходить до нас,
і всім до навчання ставати вже час.
Зібрались ми разом знання вшанувати,
бо трішки набридло вже відпочивати.
         
- Що ж, Перше вересня – чарівний день, дорогі діти, вітаю вас з початком нового навчального року, бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень!
2. Вітання учнями один одного.
- Привітайте один одного зі святом знань, посміхніться, скажіть своєму сусідові
«привіт», потисніть йому руку.
ІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, пропоную вам поміркувати та закінчити рядки з вірша Василя Симоненка.
                              Можна все на світі вибирати, сину,
                              Вибрати не можна тільки … (Батьківщину).
(Діти пропонують свої варіанти відповідей, вчитель закінчує рядок словами поета.)
- Так писав відданий син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю.
- Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама.
- Діти, подивіться уважно на дошку
, прочитайте написані слова. Про що ви думаєте, коли їх читаєте?
Калина
, Дніпро, лелека, вишиванка, Тарас Шевченко,
барвінок
, Київ, верба, тризуб, віночок, криниця
- Отже, здогадались? Так, вірно.
Це Україна…Україна – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, добротою, щирістю, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки…Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні, де звучить чарівна українська пісня.
- Всі ці слова стосуються нашого рідного краю – України.
( вчитель прикріплює по середині табличку зі словом Україна)
- А якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її назвати?
(Батьківщина, рідна сторона, любий край, земля батьків, отчий дім, рідний дім, отча земля, моя держава)
- Прочитайте тему нашого уроку.
(діти з дошки читають тему « З Україною у серці»)
- Як ви розумієте ці слова? Що може тримати людина в серці?
( вчитель підсумовує відповіді учнів, підводить до висновку)
- Отже, сьогодні ми з вами розпочинаємо подорож нашою країною. Ми будемо гортати уявні сторінки усного журналу, виконуючи різні завдання, та ще краще пізнавати нашу рідну країну.
- Під час уроку треба бути старанними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях.

ІІІ. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку.
1.
Перегортаємо 1 сторінку «Україна устами поетів»
- Послухайте вірш. Якими ще словами, що асоціюються з Україною, можемо доповнити слова на дошці.
Що ж таке є моя Батьківщина?
Під вікном червоніє калина,
казочка цікава у бабусі,
і тихенька пісенька матусі.
Сила та незламність мого тата,
вся обсаджена квітками рідна хата.
Попід тином дідова криниця,
Ген у полі – золота пшениця.
На даху в своїм гнізді лелека
І дорога у майбутнє – ой далека.
І веселочка зігнулась понад ліс,
І стрімкий за полем обеліск.
(діти доповнюють групу слів на дошці словами з вірша: бабусина казка, пісня матусі, сила тата, пшениця тощо )
- Чи є десь на землі такий чарівний край, де тихі весняні ночі пливуть на крилах солов’їних пісень, де вранці на замріяній річці джерельною водою умивається біле латаття, де навесні та влітку під шатами яскравих дерев яскравіє килим різнотрав’я і квітів?
- Є, - це наш рідний край.
(Звучить пісня «Квітуча Україна» у виконанні Н. Май).
- Рідний край...Він починається від батьківського порогу, стрункої тополі, твоїх воріт, з барвінку, який ніжно стелиться по садочку. Найсвятішими для нас є слова Україна, Батьківщина.

(Учні
читають вірші.)
1. Є край, де найкращі у світі пісні
І цвітом чарує калина,
Де сонечко вперше всміхнулось мені
Це дім мій – моя Україна.
2. Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна — найкраща у світі!
Моя Україна — це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні джерельця.
3. Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки глибокі.
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже сучасні.
4. Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна — це пісня весела.
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, чудова!
5. Її обереги — верба і калина.
Найкраща у світі — моя Україна.
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не кохати!?
6. Моя Україна — козацькая слава!
Така волелюбна і мирна держава.
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, відкрила.
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас ти у світі — єдина.

2. Перегортаємо 2 сторінку « Народ скаже – як зав’яже » .
Гра – конкурс « Хто швидше промовить кінцівку прислів’я »
- Рідна сторона - мати, а чужа
сторона – … ( мачуха )
- Людина без Батьківщини, що … ( пташка без пісні )
- Та земля мила, де … ( мати народила)
- Всюди добре, а … (дома краще)
- Без верби і калини ( нема України)
- За рідний край … ( життя віддай)
- Тільки в ріднім краї… ( солов’ї співають)
- Молодці! А хто з вас може знає інші прислів’я про Україну?

3. Перегортаємо 3 сторінку « Бабусина скринька».
- Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню. Повна скриня – це символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, якими відрізняється український народ від інших народів.
- Попрацюйте в парах. Виберіть ті речі, якими славляться українці.
- Плов, вареник , драник;
- Лелека, слон, мавпа;
- Пальма, калина, ялина;
- Вишитий рушник , віяло, матрьошки;
- Береза, клен, верба ;
- Місяць, зірка, тризуб;
- Чорнобривці, кактус, гвоздика.
- Віночок, хустинка, шапка
(діти працюють в парах, підкреслюють на картках потрібні слова. Перевірка відбувається фронтально.)
Фізкультхвилинка
Україно! Символи твої
Пронесемо ми через віки!
Лиш тобі серця даруємо палкі!
На дорогах Всесвіту для нас
Урочисто гімн коли звучить!
У шанобі, з трепетом у серці
І дорослий і малий мовчить!

(Діти виконують певні рухи.)
Якщо ви знаєте, що треба берегти природу, економити чисту воду, - дайте один одному руку.
Якщо ви вважаєте, що кожен повинен любити і піклуватись про нашу Батьківщину – Україну, - сплесніть у долоні.
Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про її чистоту,  бережете українську пісню,  - підніміть руки вгору.

4. Перегортаємо 4 сторінку «Символи України».
Кожна держава світу, які б народи не жили на її території, має свій герб, прапор та гімн.
 Герб – це символічний знак, ключ до історії роду, міста, держави. У слові «тризуб» міститься число «три». Наші предки були переконані, що тризуб (трійця) відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому. Це батько – мати – і дитя, які символізують собою силу, мудрість і любов.

Гімн – це урочиста пісня, що є символом державності, а Державним Гімном є пісня «Ще не вмерла Україна». Понад 100 років тому її написав поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький.

Наш прапор – синьо-жовтий. А можна сказати, що він жовто-синій. Ні, не можна. Бо за правилами кольори прапора читають згори донизу. Жовтий колір – це колір пшениці, поля, хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір – це ще колір сонця, без променів якого не дозрів би хліб. Синій колір – це колір ясного, чистого,  мирного неба. А також без води не дозрів би колос. От вам і ще один блакитний колір – колір цариці – води.

5. Перегортаємо 5 сторінку «Славетні українці».
- Українська земля багата талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі. Пригадайте їх імена.
( діти називають видатних українців)
- Пропоную переглянути слайд – шоу « Гордість Батьківщини »

6. Перегортаємо 6 сторінку «Ми патріоти».
- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»
*Назва нашої держави? (Україна)
*Столиця України? (Київ)
*Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)
* Назвіть державні символи України. ( Герб, Гімн, Прапор України)
*Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)
*Назвати обереги українського народу. (Віночок, рушник)
* Ім’я найвідомішого українського поета. (Тарас)
*Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа)
* З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
- Дякую, діти, за чудову роботу! Я вірю, що ви ростете справжніми патріотами
нашої Батьківщини і обов’язково прославите її своїми добрими справами.
IV. Підсумок уроку
- Ось і підійшов до завершення наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми маємо чим пишатися і чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі.
Хочеться нашу сьогоднішню зустріч закінчити словами В. Сосюри:
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Всім серцем любіть Україну свою –
І вічно ми будемо з нею!





«Ми є діти українські, хлопці та дівчата,
Рідний Край наш – Україна, красна та багата»
Мета: поглибити знання учнів про куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до  українського народу, України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.
Обладнання: комп’ютер, відеоролик «Україна на карті Європи», вишитий рушник, гілочки червоної калини, картки для роботи в групах, кольорові олівці, ручки, малюнки  з квітами, карта України.
Форма проведення: урок- вікторина.
Місце проведення: класна кімната.
Девіз уроку:
Може, десь земля є краща  й вища,
а над нею – небо золоте,
та мені найкраща та, де вишня, 
та, де вишня мамина цвіте.
ХІД УРОКУ
І. Вступна частина
1.     Вправа «Обійми». Створення доброзичливої атмосфери.
Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила. (Обійми)
2.                Вправа «Привітання»
Продовжити речення «Привіт. Я скучила (-в) за вами, бо я …»
3.                Вироблення правил
  • Працювати із задоволенням.
  • Брати учать у всіх вправах, активність.
  • Один говорить, всі слухають.
  • Всі мають право висловитись.
  • Говорити за темою.
  • Бути лаконічним.
  • Звертатись один до одного на «ти», по імені.
ІІ. Основна частина
1.     Вступна бесіда
Погляньте на дошку. Прочитайте вірш. Що ви прочитали? (Відповіді учнів.)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
  • Так, це наша рідна Україна.Як називається цей вірш? (Акровірш)
2.                Вправа «Асоціативний кущ»
  • Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нашу державу. (Відповіді учнів: столиця України, державна символіка, народна символіка, назви річок, озер, морів, міст, сіл тощо.)
3.                Повідомлення теми зустрічі
  • Діти, якою буде тема нашої зустрічі? ( Про Україну)
  • Так, тема нашого уроку «Ми є діти українські, хлопці та дівчата,
    Рідний Край наш – Україна,
     красна та багата.»
4.                Вправа «Я стежками України»
  • Ось закінчилась весела пора для дітлахів. Яка це пора? (Відповіді учнів.) Впевнена, що літо кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним. Зараз позначимо на карті України місця, де ми  побували цього літа.
На дошці є карта України, діти разом зі вчителем по черзі прикріплюють стікери-наліпки в тих місцях, де вони побували влітку.

5.                Вправа «Я вам розкажу»
Починаючи з вчителя, розповідають, де відпочивали, що цікавого, унікального бачили, діляться враженнями.
  • Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам – сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.
6.                Вправа « Починаємо квест»
  • Продемонструють свої знання про Україну, вміння, кмітливість у вікторині. Привітаємо учасників вікторини.
Капітан першої команди – 
Команда“Калина”
“Без верби і калини –
Нема України!”
Хочуть бути всі здорові
У загоні калиновім!»
Капітан другої команди – 
Команда “Козачата”
“Козацькому роду – нема переводу!”
  • Що ж розпочинаймо! Наша гра буде складатися з шести геймів. За розв’язання кожного з них, ви будете отримувать калинку. В кінці гри ми підрахуємо калинки і взнаємо, яка команда була кмітливішою. Готові?
Гейм №1 «Ми – патріоти!»
Завдання. Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
1.     Без верби і калини … (нема України)
2.     Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш)
3.     Птицю пізнати по пір’ю, а людину … (по мові)
4.     Ранні пташки росу п’ють … (а пізні сльози лють)
5.     Можеш вибирати друзів і дружину, вибрати не можна тільки… (Батьківщину)
6.     Праця годує, а… (лінь марнує)
7.     Гостре словечко … (коле сердечко)
8.     Хочеш їсти калачі, … (не сиди на печі)
Гейм №2 «Квітка мрії»
(Командам демонструються зображення квітів, що вплітають в український віночок.)
  • Подивіться, будь ласка, на ці квіти, які зображені на цих малюнках. Командам потрібно визначити та назвати рослини.
(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки)
(Перегляд квітів, які вплітають увіночок)
Гейм №3 «Ти мені, я тобі»
  • А зараз пропонуємо командам позмагатися у відгадуванні загадок. Кожна країна  світу обов’язково повинна мати свої символи. Вистраждавши, виборовши волю, Україна має тепер свої державні символи. Назвемо їх. (Члени команд по черзі загадують загадки один одному.)
1 команда «Калина»
Символічний знак, ключ до історії, роду, міста, держави.  (Герб)
2 команда « Козачата»
Грецьке слово, означає урочисту, похвальну пісню  на честь богів і героїв. (Гімн)
(Якщо в команд нічия, вчитель загадує загадки)
Загадка від вчителя.
Наш стяг – пшениця у степах
Під голубим склепінням неба. (Прапор)
ФІЗПАУЗА. Рухлива гра «Голка та нитка»
Діти стають в шеренгу та кладуть руки на плечі сусіда попереду. Ведучий  – “голка”, він вибирає напрям руху, вільно пересувається по кімнаті. Інші діти біжать за ним, намагаючись не розірвати ланцюжок.   Якщо “нитка” рветься, “голкою” стає інший гравець.   Під час руху діти промовляють слова:
Сюди-туди,  голка,
Сюди-туди нитка,
Ось тут буде листя,
Ось тут буде квітка.
Гейм №4 «Далі, далі, далі»
  • Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання за 2 хвилини.
Запитання для 1-ї команди:
1.     Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька січ)
2.     Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? (Тризуб)
3.     Автор слів гімну України? (П. Чубинський)
4.     Як починається гімн України ( «Ще не вмерла України і слава, і воля»)
5.     Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
6.     Як називається основний закон України? (Конституція)
Запитання для 2-ї команди.
1.     Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Лебідь)
2.     Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
3.     Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (Гімн)
4.     Назва великого зібрання творів Т.Г. Шевченко? («Кобзар»)
5.     Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського на музику, що став гімном? (Вербицький)
6.     Що означає слово «козак»? (Вільна, незалежна людина)
ІІІ. Заключна частина
§         Чи було вам цікаво?
§         Що корисного й нового ви дізналися?
§         Чи стануть у пригоді здобуті знання? Як?
§         В Україні є ще багато незвіданих нами місць, тому давайте загадаємо бажання, щоб на наступні літні канікули відвідати їх. (Загадують бажання.)
Вправа «Оплески співпраці»
Вправа «Повітряна кулька»





Тема. Я люблю Україну
Мета: поглиблювати знання учнів про Україну – державу, рідну землю, Батьківщину; державні та народні  символи; формувати національну свідомість; вчити аналізувати, порівнювати, узагальнювати. Розвивати у школярів почуття гордості за Україну, її історію. Виховувати у дітей патріотичні почуття, національну гідність, любов до рідної землі.
Хід уроку
І.  Організація класу                                                                                                                 Перше вересня – чарівний день,
це перша пісня із шкільних пісень,
що буде цілий рік дзвеніти
і закликати учнів вчитись!

Дорогі діти! Вітаю вас з початком нового навчального року. Бажаю всім міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжньої дружби та здійснення всіх ваших мрій.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми і мети уроку                                                                                                                          
Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини. Про що саме будемо говорити вам  підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.
Буває, часом сліпну від краси,
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як  є - дорога, явори,
Усе моє - все зветься  …(Україна.)
Отже, мова піде про Україну і тема нашого уроку звучить так «Я люблю Україну». На сьогоднішньому уроці ми ще раз переконаємося, яка прекрасна та багата наша Батьківщина, дізнаємося щось нове і пригадаємо все те, що вже вивчили  про наш рідний край.
ІІІ.  Робота над темою уроку

   1. Читання віршів
Діти читають вірш «Країна, в якій ми живемо».
1.    Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи.
І це – незалежна моя Україна,
Тут гори Карпати, степи і ліси.
2.    Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –
Приблизно таку має площу вона.
Є Київ -  столиця у храмах і славі –
Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.
3.    Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.
Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.
Багато є сіл і міста превеликі:
Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ.
4.    Грунти чорноземні, джерела цілющі,
Озера блакитні та клімат м’який.
Козацькая слава повік невмируща
Та шлях до свободи завжди нелегкий.
   2. Вступне слово вчителя
Вчитель. Така країна варта, щоб її поважали, цінували й любили. Україна, як незалежна держава, дуже молода. Минув лише 21 рік з дня проголошення її незалежності. 24 серпня 1991 року Верховна Рада України проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави. Але історія нашої країни сягає глибини віків. Це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною, давніми народними традиціями. Подивіться уважно на карту України. Простір землі, яку заселяють українці, є такий великий, що аби перетнути його пішки з заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30 км. За площею серед Європейських держав вона поступається лише Росії. Земна поверхня різноманітна. Є тут і гори, і рівнини, і долини, і яри. Територію держави надвоє розділяє могутній Дніпро.
   3. Гра «Знайди місто»
Любов у нас до Батьківщини  іде із серця глибини.
Ми — патріоти України, її ми дочки і сини.
Нам наймиліша і єдина вітчизна за усі світи!
Чарівна, рідна Україна, ми — українці, я і ти!

 Україна велика держава. В ній нараховується більш як двадцять дев’ять з половиною тисяч населених пунктів. Це і великі міста, селища і маленькі села. Вам потрібно знайти в табличці назви міст України.
   4. Розгадування ребусів
Матінка віночок-оберіг звивала,
Калину та вербу у плетіння клала,
Бо від цього зілля – символа Вкраїни,
Рожевіє врода кожної дитини.

         Обереги – наші прадавні символи-захисники. Вишитий рушник, вишита сорочка, писанка, лялька, віночок, калина, верба, лелека – без них важко уявити нашу Україну. Саме з оберегів починається для кожного Батьківщина. Український вінок був не тільки окрасою та оберегом, але й символом молодості, дівочої чистоти, а також знаком молодої на весіллі.  Ми будемо розгадувати ребуси і дізнаємося назви рослин, що входять в український оберіг –  віночок.
 
 5. Гра «Впізнай славетних українців»

Шануйте тих, хто зберігав культуру
І мову солов’їну в тяжкий час,
Та пісню нашу, та літературу,
Щоб зараз мали націю ми в нас.

 Наша земля багата талановитими людьми. Багато поетів, спортсменів, художників, співаків прославляють нашу Україну в усьому світі. Ваше завдання підписати портрети відомих українців.

6.    Гра «Утвори прислів’я»
 «Всюди на світі добре, а вдома найкраще» - говорить народне прислів’я, а прислів’я та приказки і є коштовностями нашого фольклору.
Кожен отримує картки із завданням. З’єднайте початок прислів’я з кінцівкою і покажіть, що ви володієте цими коштовностями.

    7. Гра «Бабусина скриня»
Заховались в бабусиній скрині на дні
Різні речі забуті, цікаві мені.
Хоч старенькі, але їм немає ціни.
Найрідніші для нашого роду вони.

Здавна в українців був звичай – найдорожчі речі складати у скриню. Ми теж зберемо у скриню ті найдорожчі речі, якими й понині славиться Україна. У кожному рядочку вам потрібно підкреслити ці слова і пояснити що це.
ІV. Підсумок уроку
Україна…Чого тут тільки нема: і густі ліси, і зелені Карпати, і широкі та могутні ріки, і сині моря, і неосяжні степи. Кожен з нас творить своє майбутнє та майбутнє нашої держави.  То ж зростаючи, ніколи не забувайте, що ми –українці,  і тільки, коли ми будемо всі разом, тоді наша рідна Україна і ми будемо щасливими!
Закінчити урок я хочу такими словами:
Наш прапор - блакитне мирне небо та жовте колосся.
Наш герб – оберіг народу.
Скарб країни – це ми!
Наші цінності - рідна хата, рідна сім’я, хліб, верба, мальва, калина, мирне життя.
 Улюблені страви – вареники, галушки, узвар, деруни, пампушки.
Славетні українці – Т. Шевченко, Леся Українка, Сергій Бубка, Яна Клочкова, Борис Патон, Ліна Костенко та інші.
Наші свята – Різдво, Великдень, Трійця, Масляна, жнива.
Ми любимо все це!
Пісня «Я люблю Україну свою».



Немає коментарів:

Дописати коментар