Ігри на уроках



Ігри до уроків літературного читання

Хорове читання

-      читання скоромовкою (повільно, швидко);
-    гра „Земля – повітря” (по команді „земля” діти починають читати хором вголос, „повітря” - піднімають голови вгору );
-      «дощиком» 
* тихо (накрапає дощик)
* голосніше
* голосно
* тихіше
* припиняється дощик;
-     «буксиром» (діти читають хором, спочатку веде вчитель, а потім сильніший учень );
-     «бджілкою»(напівголосне читання кожною дитиною).

Читання в парах

-    «луна» (сильніший учень читає речення, а слабший те саме речення після прослуховування прочитує );
-    гра «Вовк і заєць» (першим читає речення «заєць» середній чи слабший учень, другим «вовк» вступає, коли «заєць» прочитав одне чи півтора речення. Гра припиняється, коли обидва читають одне й те сам

Індивідуальне читання

-         вибіркове (традиційне) (знайти відповіді на запитання словами тексту);
-    вибіркове – гра «Дочитай кінцівку» (вчитель чи учень читає початок речення, решта учнів шукає продовження );
-      вибіркове – гра «Прочитай початок» (учитель читає кінцівку речення, а учень його початок);
-         ланцюжок «Сніжок» (читає той, кому впаде сніжинка на підручник);
-        читання акторське (за завданням вчителя прочитати здивовано, захоплено, роздратовано, злякано і т. д. );
-         конкурсне читання (вірша, оповідання, уривка тощо).

Ігри

   1. «Вчителі – учні» (особливо в 3- 4 класах), (сильним дітям доручаю перше читання тексту та добір запитань за змістом, вибір додаткового цікавого завдання). Допомагаю тільки «вчителю» під час підготовки.

  2. «Ялинка» (будуємо ялинку з слів на задану тему: хвороба – ліки, огляд, ліжко, таблетки, мікстура, лікар, хворий,)

  3. «Словесний аукціон»(із літер поданого слова побудувати всі можливі. Переможець – у кого найдовше слово)

   4. «Розшифруй приказку»

13    1     5     9     10     12      2       3       8      4   7     11   6

неш  зга  ча  нем  не    же      я      но     ко    го   і    здо су
(Згаяного часу і конем не здоженеш).

   5. «Відгадайка»(шаради, метаграми, загадки)

   6. «Заримуй».
-Садочок (пеньочик, клубочок, рядочок, кленочок).
- Річка (нічка, пічка, свічка, вічка)
-  Рак ( так, мак, гак, сак, бак).

   7. «Знайди слово в слові».
Пороги, калина, парасолька, машина, оселя.

  8. «Додай склад».
 -ка- (нат, та, тя, так, па, пля).

  9. «Додай слово».
 Червонясту шубу ….. (має)
По деревах все стрибає,
 Хоч сама ….. на зріст  (мала)
Та великий в неї …….  (хвіст).

 10. «Розшифруй та прочитай слова».

  513624        3241          34215

  акшнат        елнк          бреза

  11. «Склади слова».
 лівоці            найліка

 киручпідни   никденщо

 сослопи

   12. «Роз’єднай слова».
  Уберезнісімпогоднадворісієвієкрутитьмутитьприпікаєйполиває.

   13. «Збери прислів’я».

   І силу перед                 гроші не купиш

   Розуму за                     той і розум має

   Хто людей питає         розумом никне.

   14. «Склади прислів’я».
1.     Медок, на, льодок, а, на, думці, язиці.
2.     Стеле, твердо, м’яко спати,
3.     Ніж, речам, більше, своїм, вцір, очам, чужим.
4.     Лисицею, дивиться, вовком, а, думає.

  15. «Продовж речення (думку)».
Цуценятко весело крутило хвостом, бо …….
Хотілося котикові спіймати пташку, аж тут ….






Ігри до уроків математики

1. Гра «Де дзвенить дзвіночок?»
   Одній дитині зав’язують очі хустинкою. Друга дитина ходить з дзвіночком по класній кімнаті і подзвонює ним у різних місцях. Перша відгадує, де подзвонили, називаючи місце звуку   відносно   себе:    «Подзвонили праворуч    від    мене»,
«Подзвонили зліва від мене» і т.д. Той , хто після умовної кількості дзвінків жодного разу не помилився, отримує дзвіночок і займає місце свого попередника.

2. Гра «Навпаки».
   Учитель називає якесь слово, що характеризує напрямок руху або просторові відношення між предметами, а викликаний учень повинен сказати слово, протилежне за значенням. Гра повинна проходити у швидкому темпі. «Верхній – нижній, ліворуч – праворуч, спереду – ззаду, перший – останній».

3. Гра «Не скажу».
   Учні рахують від 30 до 60 по одному, але замість чисел, що діляться на 5 , вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці. 30, 35, 40. 45 і т.д.

4. Гра «День – ніч».
   Учитель тихо промовляє «Ніч», - діти закривають очі й кладуть голови на парти. Учитель пропонує завдання. Діти думають. Учитель говорить «День» - діти прокидаються і відповідають, піднявши руки.

5. Гра «Знайди помилку».
   На дошці можна зробити записи і запропонувати учням знайти в них помилки.
6. Гра “Естафета».
   Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.

7. Гра «Віднови числа»
   Вчитель каже: «На снігу сорока розклала приклади, але повіяв вітерець і частину прикладів засипало сніжком. Допоможіть сороці відновити приклади».

..+2=4              ..+3=6          ..+4=6

..+2=5              ..+1=4          ..+1=5

8. Гра- естафета  «Заселіть числові будиночки».
   Учні кожного ряду виходять і записують відповідні числа у числові будиночки. Перемагає той ряд, в якому учні швидко і правильно записали потрібні числа.

9. Гра «Потяг».
   Зміст гри. Учитель по черзі викликає до дошки учнів. Кожен з них, виконуючи роль вагона, називає свій номер. Перший викликаний  учень говорить: «Я – перший вагон». Другий учень виконує роль другого вагона, він називає свій порядковий номер і т.д. Потім діти повертаються в другу сторону – останній вагон стає першим. Діти називають свої порядкові номери справа наліво.

10. Гра «Будь уважний».
Скільки лапок у вовків? (4)
Скільки в мишки є хвостів?(1)
Скільки вушок у зайців?(2)
Скільки пальців на руці?(5)
Скільки крил є у лисиці?(Ніскільки)
Скільки в теремі криниць? (Ніскільки)
Скільки жаб літає в небі? (Ніскільки)
Скільки хвостиків у тебе? (Жарт)

11. Гра «Що змінилося?»
   Учитель ставить на столі 5 іграшок: заєць, ведмідь, вовк, лисиця,їжак. Учні називають : перший – заєць, другий – ведмідь.
Потім учні заплющують очі, а вчитель переставляє іграшки місцями. Учні розплющують очі і розповідають, що змінилося.

12. Гра «Цікаві квадрати».
   Потрібно знайти суму чисел по діагоналі. Потім вставити  у порожні клітинки такі числа, щоб  сума їх чисел  дорівнювала числу по діагоналі.    

13. Гра «Листоноша».
   Учитель роздає 5 учням однакову кількість «листів» (картки із записаними прикладами). У дітей, які сидять за партами, в руках картки з номерами будинків (від 1 до 10). Кожен листоноша повинен розв’язати приклади. Відповіді збігаються з номерами будинків. Завдання: швидко та без помилок рознести листи за призначенням. Переможцю можна вручити медаль або емблему «Кращий листоноша».

14. Гра «Кожній іграшці – своє місце».
   Дошка поділена на три частини, на кожній записані цифри. Учням  роздають  зображення  іграшок,  на  яких  закріплено картинки з прикладами. Необхідно розв’язати приклади. Кожна відповідь – записана на дошці цифра, на місце якої прикріплюють ту чи іншу іграшку.

15. Гра « Склади приклад».
   Учитель роздає дітям картки з числами. Він називає добуток множення, а діти, в яких є відповідні картки, повинні стати разом, щоб склався приклад на множення.

16. Гра «Мікрофон».
   Один учень називає приклад, а інший відповідь до нього.

17. Гра «Відгадай приклад».
   Учні працюють із сигнальними картками. Вчитель називає відповідь якогось прикладу на множення числа 2, діти повинні підняти дві сигнальні картки із числами, які є множниками.

18. Гра «Ряд – переможець».
   Мета: формувати навички табличного множення. 
Школярі обирають із кожного ряду по двоє учнів. Ці діти стоять навпроти свого ряду, а інші учні по черзі швидко пропонують їм розв’язати приклади на множення і ділення. Підраховують, хто більше правильно  розв’язав прикладів. Під час підбиття підсумків ряд – переможець підводиться і плескає в долоні.

19. Гра «Математична зарядка».
   Мета: перевірити рівень знань табличного множення і ділення.
Гравці обох команд шикуються в дві шеренги. Ведучий називає різні числа. Якщо число ділиться на 4, гравці підводять праву руку, а якщо ділиться на 5 – присідають. Гравець, який припустився помилки, залишає гру. Конкурс завершується, коли названі всі числа: 8, 10, 12, 15, 16, 24, 25, 28, 30, 32, 36, 45, 50.
    Виграє та команда, яка має більшу кількість балів, адже кожен гравець приносить по одному балу.

20. Гра «Знайди пару».
      Мета: перевірити рівень засвоєних учнями навичок табличного множення і ділення.
        Для проведення гри команди шикуються у дві шеренги. Гравці прикріплюють на грудях таблички з числами 2, 3, 4, 5. 6, 7, 8, 9. Перед кожною командою ставлять два стільці. Вчитель називає будь – яке число, що є добутком двох одноцифрових чисел.
          Учні із кожної команди. Які мають номери 5 і 3. Вибігають і сідають на стільці. За кожне правильно виконане завдання пара, яка швидше і правильно виконала завдання, отримає 1 бал.






Ігри до уроків природознавства

1. Гра «Впізнай мене».
   Перший гравець розповідає про якусь тварину, але не називає її. Інші гравці відгадують, яку тварину мав на увазі перший гравець. Наприклад: "Вона маленька, сіренька, а хвостик — як шило ”.

2. Гра «Я дерево».
   Гравець розповідає про листочки, плоди‚ кору‚ квіт свого  дерева. Інші гравці впізнають, що це за дерево.

3. Гра «Дерева і кущі».
   Перед початком гри діти згадують, як відрізнити кущ від дерева. Повідомляються умови гри: коли називається дерево‚ руки потрібно піднімати вгору‚ коли кущ — опускати вниз. Ведучий може назвати дерево‚ а руки опустити, або назвати кущ - підняти руки. Учнів‚ що помилились, виводять з гри.

4. Гра «Живий календар».
   Один з гравців називає рослину або тварину, в ролі якої він хоче бути. Інші гравці запитують його‚ що він робить кожної пори року.

5. Гра «12 місяців».
   Гравці‚ що є ”місяцями" розповідають про себе. Інші гравці відгадують цей місяць.

6. Гра «В кого дітки з цієї гілки».
    Під час екскурсії діти збирають плоди і насіння дерев і кущів (наприклад: сосни‚ ялини‚ дуба‚ каштана, клена‚ горіха‚ горобини...).

7. Гра «Хто далі пролізе».
   Гравці стають вздовж стартової лінії. Ведучий пропонує пригадати якомога більше назв дерев та кущів. Кожен з гравців, ідучи вперед від лінії старту‚ на кожний крок повинен назвати дерево або кущ. Як тільки учасник гри‚ зробивши крок‚ не назвав дерева‚ він зупиняється. В гру включається інший гравець. Виграє той‚ хто пройде далі.

8. Гра «Вершки  та корішки».
   Вчитель роздає учням листя гичку різних рослин (картоплі, моркви‚ буряка‚ редьки...). Окремо в мішечку лежать корені цих рослин. Вчитель виймає корінь і питає:
"Корінь, корінчик, а де твій вершечок? ”. Діти‚ які мають листя або гичку цієї рослини, піднімають їх і показують.

9. Гра «Пори року розповідають про себе».
    Впізнайте пору року, про яку розповідає один з гравців.

10.Гра «Обери правильну дорогу».
   Дидактичне завдання: уточнити знання дітей про взаємозв’язок людини з природою на основі конкретних правил поведінки в природному середовищі.
Ігрова дія. Дитина має визначити, якою стежкою вона пройде і пояснити свій вибір.
Хід гри.
1 варіант. Пропонуються три стежки. Якщо піти першою - можна потоптати конвалії, якщо другою - наступити на мурашник. Посередині третьої - горить багаття.
Висновок: що мають робити учасники гри:
іти третьою стежкою, але спочатку загасити багаття.
ІІ варіант. Слід обрати дорогу. На першій розташований завод — тут забруднене повітря. На другій рухається багато транспорту. Третя дорога — алея з густонасадженими деревами.
Висновок,  що мають зробити учасники гри:
найкраще йти третьою дорогою, оскільки тут дихатимеш чистішим повітрям і можеш послухати спів птахів.

11. Гра «Можна - не можна».
   Дидактичне завдання: Закріпити правила поведінки в природному середовищі.
Ігрова дія. Дитина має дати правильну відповідь,  як слід і як не слід поводитись в природі.
І в цьому випадку вона отримує фант. Виграє той‚ хто збере найбільше фантів.
Хід гри.
Вчитель пропонує дітям уявити‚ що вони знаходяться в лісі. Потрібно пригадати, як слід поводитися і чого не можна робити. Вчитель називає дію‚ а діти відповідають ”можна” чи ”не можна".
Згодом пропонується ускладнений варіант гри. На слова вчителя ”можна” або ”не можна" діти називають відповіді вчинки.

Можна:
саджати квіти‚ рослини;
охороняти рідкісні рослини;
берегти молоді рослини;
обгороджувати мурашники;
спостерігати за жабами;
милуватися красою природи;
підгодовувати птахів;
прибирати місце відпочинку.
Не можна:
ламати гілок дерев;
обдирати кору дерев;
рвати багато квітів;
збивати гриби ногами;
руйнувати павутиння;
ловити метеликів, жаб.


12. Гра «Хто краще запам’ятав ?»
   Дидактичне завдання: уточнити екологічні знання дітей про взаємозв’язки між об’єктами природи; закріпити знання про птахів‚ природоохоронні переконання дітей.
Хід гри.
Розповідь учителя про користь птахів.
Вірш К.Приходько "Лісова бригада ”.

У лісі сталася біда —
Гусінь листя об’їда:
1 на дубі‚ і на клені‚
1 на ясені зеленім.
Солов’ї, шпаки‚ синиці
Вмить злетілись, як годиться,
1 давай сурмить тривогу:
- Гей‚ пташки! На допомогу!

Діти мають назвати дерева‚ що постраждали від шкідників, птахів‚ які врятували ці дерева. Зробити висновок про користь, яку вони приносять деревам; встановити причинно - наслідковий зв’язок. Хто правильно відповів - отримує фішку.
13. Гра «Допоможіть кожному потрапити додому».
   Дидактичне завдання: Грає двоє дітей чи дві команди. Вони отримують картинки з зображенням тварин та їх житлом. За сигналом потрібно правильно розкласти картинку тварини і напроти його будиночок. Хто перший правильно це зробить, той і переможець.
Обладнання: Два комплекти малюнків.
барліг - ведмідь;        жаба - вода;
риба - акваріум;         птах - гніздо;
собака - будка;          білка - дупло;
шпак - шпаківня;       нора - миша.
бджола - вулик;

14. Гра «Відгадай за запахом».
   Дидактичне завдання: заздалегідь готуються невеличкі лікарські рослини, які мають своєрідний запах (м’ята‚ ромашка, полин‚ звіробій, деревій, меліса‚ липа‚ чебрець материнка та ін.). Учасникам гри зав’язують очі й пропонують понюхавши рослину, назвати її.

15. Гра «Жива й нежива природа».
   Ви вже знаєте‚ що вся природа поділяється на живу і неживу. Пограємо в гру. Я називатиму предмети природи, а ви відповідайте сигнальними картками: ”Ж” чи ”Н”.
Приклад: Джміль‚ земля‚ місяць‚ метелик, горобець,  глина‚ кролик‚ пісок‚ лелека‚ цибуля...

16. Гра «Павутинка».
   Дидактичні завдання:
Вчитель розподіляє ролі‚ кожній дитині прикріплює таблички з відповідними малюнками. Діти стають у коло‚ один з них тримає клубок ниток  і розпочинає гру. ”Я липа‚ мені потрібне сонце? ” Далі продовжують по черзі: "Сонце називає повітря ”, "Повітрям дихає білочка", "Білочка їсть горішки ліщини ”, "На ліщині живуть комахи ”, "Комах їдять жаби”, "Жаб поїдають лелеки”, "Лелеки приносять користь людям ”, "Людям потрібне сонце".
Пертий гравець тримає кінець нитки‚ а клубок кидає "Сонцю ”, потім мандрує до "Повітря”, "Білочка", "Ліщина”, - і так доки всі гравці не будуть взаємозв’язані між собою клубком

17. Гра «Як тварини грають у квача».
   Зміст і методика. Гравці діляться на дві команди і стають шеренгами один напроти одного на відстані 3-4 метри. За командою одна група ”тварин ” втікає‚ а інша - наздоганяє їх. Проте вони мають рухатися по-особливому — як тварини.
Наприклад: в одній грі -стрибаючи, як жаби‚ в наступній - високо піднімаючи ноги‚ як чаші‚ чи пересуваючись на бокових частинах ступні‚ імітуючи ходу ведмедя. За кожного спійманого гравця команда отримує 1 очко. При повторі гри діти міняються ролями.
Перемагає та команда, що першою набрала певну кількість очок.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар