Творчі вправи до уроків української мови



1.    Продовж вірш
Раз цибуля вийшла з хати,
Хто їй стрівся, мусить чхати.   
---------------------------------------
--------------------------------------- .

2.    Складіть казку за поданим початком

Жили-були ведмежатко Пух і лисенятко Пих. Одного разу вони засперечалися, хто з них більше користі приносить лісу, і вирішили це перевірити…

3.    Продовж текст, дай йому заголовок

Маленький опеньок на тоненькій ніжці зібрався із силами і вибрався з-під шорсткого дубового листка. Грибочок зацікавлено зиркнув направо, а потім наліво і побачив таку картину…


4.    Опиши бал у Королеви Зими

5.    Напиши казку за поданим зачином
Жили-були на світі фарби. Кожна мала свій характер і вдачу…

6.    Допиши рядочки вірша. Розфарбуй малюнок

Хмара небо криє,
Сонечко не …………,
Вітер дуже ………….,
Дощ холодний ….….. .

7.    Склади і запиши вірш, використовуючи подані рими

____________________________ сонце
____________________________ ллється.
____________________________ у віконце.
____________________________ сміється.

8.    Запиши початок тексту і продовж цю розповідь
Маленьке слоненя
Сашко довго стояв у зоопарку біля огорожі, за якою було понуре маленьке слоненя. Хлопчик промовив до нього:
-        Тут тобі усе набридло? Тобі холодно і сумно?
Раптом слоненя наблизилося, простягло свій хобот до Сашка і…


9.    Напиши текст за поданим зачином. Добери заголовок.
Зачин.
         Майже у всіх народів є улюблені птахи-символи. У американців – кондор, у татар – сокіл, а в нас в Україні – лелека.
Основна частина.
         Я хочу розповісти про … 
Кінцівка.

10.                      Заміни в тексті виділені слова антонімами. Як змінився від цього зміст тексту?

Я не запізнився
         Я повільно йшов на вокзал. До прибуття потягу лишилося багато часу. Проти мене йшло мало пасажирів. Йти було легко, бо в спину мені дув теплий, слабкий вітер. І тому я встиг на потяг.



11.          Серед поданих фразеологізмів знайди такі, що мають схоже значення
Накивати п’ятами, набрати в рот води, тримати язик за зубами, взяти ноги на плечі, замилювати очі, тримати рота на замку, наводити туман, в око влучити, попасти пальцем в небо.

12.          Знайди логічну закономірність у розміщенні слів й допиши ще одне (з поданих у дужках)

А) Шкандибати, крокувати, бігти, … (плестися, йти, мчати, марширувати)

Б) Метр, літо, кілограм, черепаха, … (телевізор, холодильник, бібліотека)
Злий, чорний, широкий, небезпечний, … (добрий, недовірливий, безтурботний)
 Ліс, вітер, калина, морозиво, … (велосипедист, шофер, водолаз)
 (Закономірність вибору – у кількості складів, яка зростає)


13.          Знайди  закономірність  розташування слів й допиши решту слів
Абетка, автобус, агітатор, аґрус, … (аероплан, акація, адреса)

14.           Знайди спільну граматичну ознаку поданих слів і допиши ще одне з пропонованих у дужках
Калина, машина, годинник, макітра, … (тарілка, озеро, бузина)
Голова, барбарис, ковбаса, помідор, … (тарілка, озеро, бузина)

15.          Перетвори хибні судження на правильні
У слові ячмінь звуків більше, ніж букв.
У слові щавель звуків менше, ніж букв.
У слові вальс звуків стільки ж, скільки і букв.

16.          Знайди хибне судження і перетвори його на правильне
Скільки в слові голосних, стільки в ньому і складів.
Буквою щ позначають приголосний [ щ ].
Односкладові слова не можна переносити.
У слові день букв більше, ніж звуків.

17.                      Перебудуй ці речення так, щоб правильним було судження  « Це речення спонукальне»

·       Перед вживанням їжі треба мити руки з милом.
·       Не можна переходити дорогу, коли горить червоне світло.
·       Дітям не дозволяється гратися сірниками.

18.                      Знайди і закресли зайве слово. Вкажи спільну граматичну ознаку решти слів
·       Вітер, холодно, зима, мороз – це…
·       Тигр, лев, жирафа, слон – це …
·       Прочитав, читанка, книга, читати – це …
·       Малина, калина, береза, яблуня – це …
·       Сіль, тінь, лінь, даль – це …


19.                      Склади речення з прикметником мила.
Склади речення з дієсловом мила.

20.                      Склади речення з іменником коло.
Склади речення з прийменником коло.

21.                      Склади речення з іменником плакати і з дієсловом плакати. Постав наголос.

22.                      Склади речення з числівником сорок і з іменником сорок. Постав наголос.

23.                      Склади два речення зі словом зірка так, щоб у першому цей іменник відповідав на питання що?, а в другому – на питання хто?

24.                      Склади речення, вживши дієслова плач, покривало, поле.

25.                      Утвори «смачні» слова

Кава + бос =
Нора + маки =
Дуб + Роберт =
Код + лоша =




Немає коментарів:

Дописати коментар